כל מה שרציתם לדעת על תאונות עבודה

בהתאם לסעיף 79 של חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שארעה לאדם במהלך עבודתו. ישנה גם הרחבה של החוק, שכן התאונה תהיה מוכרת גם אם התרחשה בדרך לעבודה או בדרך חזרה הביתה מן העבודה. תאונות עבודה יכולות להיגרם עקב מעידה או החלקה במקום העבודה, עקב עבודה עם ציוד ומכשירים שונים ומסיבות נוספות.

את כל תאונות העבודה אפשר לחלק לשלוש קטגוריות בהן: מחלת מקצוע, תאונת עבודה ומיקרו טראומה. כל אחת מהקטגוריות הללו, נבדלת אחת מן השנייה. המשיכו בקריאת המאמר וגלו מהם ההבדלים.

תאונת עבודה – כשמה כן היא. תאונה שנגרמה במהלך שעות העבודה ועקב תנאי עבודה מסוימים. לדוגמה, במידה ועובד החליק במקום העבודה, הפגיעה יכולה להיות גופנית ולפגוע לו בכושר ההליכה שלו. לשם כך, יזדקק לכיסא גלגלים ובהמשך גם לקביים (במידה ואכן יהיה שיפור במצבו). דוגמה נוספת קשורה לתחום עבודה בגובה. אם העובד נפל מגובה רב, הוא עלול לסבול מפגיעות בגפיים ובהתאם לכך גם להזדקק לכלי שיוכל להתנייד איתו, לאורך תקופת השיקום, כמו כיסא גלגלים.

מחלת מקצוע – מדובר על מחלה שהתפתחה אצל העובד, עקב תנאי עבודתו. קיימות לא מעט מחלות המוגדרות כמחלות מקצוע, על פי המוסד לביטוח לאומי. במידה והמחלה לא נמצאת ברשימה, יש להוכיח קשר ישיר בין תנאי העבודה להתפתחות המחלה. דוגמה למחלה מוכרת היא אסטמה. זו עשויה להתפתח אצל עובדי מעבדה כימית, שצריכים לעבוד מדי יום עם ריחות וחומרים, ששאיפתם עשויה לגרום לבעיות נשימה ובמקרים קשים יותר למחלת האסטמה.

מיקרו טראומה – כאן לא מדובר על מחלה או תאונה כלשהי. מדובר על מצב המתפתח בגוף, לו יש השפעות עתידיות על הבריאות של העובד. כך למשל, עובד שסוחב מדי יום משקלים כבדים בעבודתו, עם הזמן עשוי לסבול מכאבים משמעותיים בגב. דוגמה נוספת יכולה להיות עבודתה של קלדנית, שיכולה לסבול מכאבי מפרקים, לאחר שנים רבות.

הוצאות ועזרה

זכאות למכשירי שיקום – אם העובד הוכר כנפגע עבודה והוא סובל מפגיעות פיזיות, הוא יכול להגיש בקשה לזכאות למכשירי שיקום וניידות כמו, כיסא גלגלים ידני, כיסא גלגלים ממונע, מיטה עם מנגנון חשמלי, הליכונים, מקלות הליכה ועוד.

הוצאות רפואיות – המוסד לביטוח לאומי יישא בכל ההוצאות הרפואיות של העובד, בעקבות התאונה. גם אם מדובר על טיפולים פרטיים, נפגע העבודה זכאי להחזר כספי של ההוצאות. יש להגיש בקשה בהתאם.

החזר עבור נסיעות – במידה והעובד נפגע והוא אינו יכול ללכת ונעזר בכיסא גלגלים, על מנת להתנייד, יהיו לי לא מעט הוצאות עבור נסיעות. הוא זכאי לקבל עליהן החזר כספי מלא.

ייעוץ מקצועי לנפגעי תאונות עבודה

ניתן לתבוע פיצויים על תאונת העבודה מהמוסד לביטוח לאומי ומגורמים נוספים. הגורם העיקרי והאחראי לתשלומים הוא כמובן המוסד לביטוח לאומי. על מנת לקבל את מלוא הזכויות כנפגעי עבודה, יש להיוועץ כמה שיותר מוקדם, עם עו"ד דיני עבודה. זאת על מנת לקבל עזרה בהגשת התביעה לביטוח הלאומי ובמידת הצורך לבדוק גם חשד לרשלנות במקום העבודה ואם קיים כזה, אז לתבוע גם אותו.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן