שירותי סיעוד לנכים

אוכלוסיית הנכים בישראל, שכוללת אנשים צעירים ומבוגרים גם יחד, מתמודדת עם מגוון רחב של מצבים רפואיים. לעיתים, הנכות נובעת מפגיעה של תאונה, לעיתים אחרות מדובר על מצב רפואי שנובע ממחלה קשה ולעיתים מדובר על נכות כללית, בין היתר כתוצאה מגיל מבוגר או מפגיעות מרובות.

כאשר מצבו של האדם הנכה איננו מאפשר לו לבצע באופן עצמאי מספר מסוים של פעולות בסיסיות, מצבו מוגדר כסיעודי. במקרים כאלה הפניה לאנשי מקצוע מתבקשת מאליה. כאן, יבקשו הנכה ובני משפחתו לבחור שירותי סיעוד מתאימים, שתוכל לסייע בניהול שגרת חיים. חברה שכזאת תאפשר לנכה הסיעודי ליהנות מאיכות חיים טובה יותר, עם שקט נפשי לו ולמשפחתו.

סיעוד זה מקצוע

כאשר נדרשים לבחור את חברת הסיעוד, חשוב להקפיד על כך שתהיה זו חברה רצינית, אחראית ומקצועית. מברה שכזאת מקפידה על איכות המטפלים שאותם היא מעסיקה ובידיהם היא מפקידה את הנכים הנזקקים לשירותיה.

חשוב לזכור שטיפול סיעודי איננו מלאכה שכל אחד יכול לעשות. בעוד ישנם מטפלים החסרים ניסיון ומיומנות, ישנם כאלה שמגיעים אל התחום לאחר שזכו להכשרות והדרכות בטיפול ובהתמודדות עם מצבים שונים (גופניים ונפשיים), במתן עזרה ראשונה, ביחסי אנוש מעולים ועוד.

נקודה שראויה לציון מיוחד היא ההתייחסות של חברת הסיעוד לעובדיה. חברה שמתייחסת לעובדיה, בין אם ישראלים ובין אם מטפלים זרים או בעזרה הניתנת בבית אבות סיעודי, בצורה אנושית ונעימה, עם מלוא הזכויות המגיעות להם ועם יחס אישי, תספק ללקוח עובדים מרוצים, עם שקט נפשי ויכולת להשקיע יותר.

טיפול אישי ופרטני

חשוב לזכור שמצבם התפקודי של נכים סיעודיים איננו מורכב ממקשה אחת. ניתן למצוא כאלה שמצבם מאפשר להם לשמור על עצמאות במידה מרובה, יש שזקוקים לסיוע וטיפול מסביב לשעון, ויש שזקוקים לליווי עם דגש על הצד הנפשי והחברתי.

חברת סיעוד איכותי תוכל, אם כן, לספק לכל אדם, נכה, מוגבל או קשיש, את המענה המתאים לו, בצורה פרטנית, אישית ואמינה. הטיפול יותאם בשיתוף הנכה ובני משפחתו, לעיתים תוך ליווי של נציגים מטעם רשויות שונות כגון קופות חולים, בתי חולים, ביטוח לאומי, חברות ביטוח פרטיות, אגף השיקום, משרד הביטחון (כאשר מדובר על נכי צה"ל, למשל) משרד הרווחה ועוד.
 דברים שכדאי לדעת

מלבד החשיבות של הבחירה בחברה איכותית לאספקת שירותי סיעוד(למשל מענית סיעוד), כדאי לדעת מספר דברים שיכולים להקל מאוד על הנכה.

  • ראשית, כדאי להקדיש תשומת לב לא רק לצד הפיזי כי אם גם לצד הנפשי.
  • שנית, טיפול סיעודי לא מחליף מסגרות חברתיות מתאימות, שיכולות לשפר את המצב הרגשי ושביעות הרצון הכללית.
  • שלישית, מימון הטיפול יכול להיעשות מאמצעים פרטיים אך ישנם גם דרכים מספר שיכולות לסייע מבחינה כלכלית. בין היתר מדובר על ביטוח לאומי שמספק קצבאות וגמלאות שונות לנכים (בין היתר באמצעות קצבת שירותים מיוחדים), משרדי הבריאות והרווחה, חברות ביטוח פרטיות ועוד.
שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן