סוגים שונים של נכויות

נכות פיזית באדם יכולה להגרם ממספר סיבות. במאמר זה נפרט את הסיבות שעשויות לגרום לנכות, את הדרכים והאמצעים לטיפול, החלמה או התמודדות עם נכות זו, ואת הציוד הדרוש בהתמודדות וחיים תקינים עם נכות.

נכות כתוצאה מרשלנות רפואית

נכות כתוצאה מרשלנות רפואית מתייחסת לטיפול בלתי הולם מצד רופאים למטופלים, חוסר קריאה נכונה של תוצאות בדיקה, פרשנות לקויה של ממצאים או התעלמות מקריאות מטופלים. רוב תביעות הרשלנות הרפואית נובעות מרשלנות רפואית בלידה, או בהריון. מקרים אלו לרוב נובעים מאי איתור של מומים מולדים בתקופת ההריון, או אי איתור של כשלים או קשיים בלידה. מרבית התביעות לרשלנות רפואית מסתכמות לרוב בסכומים גבוהים שנפסקים לטובת התובעים, אם הוכחה הרשלנות בתביעה המשפטית.

נכות מולדת

נכות מולדת כשמה כן היא, היא נובעת מהלידה, כתוצאה מפגם גנטי שהתגלה לפני הלידה, או כתוצאה מכשל בהליך הלידה. מקרים נפוצים הם תסמונת דאון, שנובעת ממום גנטי, או שיתוק מוחין, שנובע כתוצאה מחוסר אספקת דם למוח במהלך הלידה. במקרים אלו, לרוב המטופלים ייאלצו לחיות עם עזרים כמעט כל חייהם – כסאות גלגלים, אביזרים סניטריים וכיוצא בזאת, אך ישנם הבדלים ברמת הפגיעה בין החולים, ולכן, גם רמה שונה של תפקוד.

נכות בעקבות תאונה 

נכות בעקבות תאונה היא נכות שנגרמת למרבה הצער מתאונת דרכים, או תאונת עבודה. כמו כן, למרבה הצער, אנו רואים עלייה מתמדת בכמות תאונות הדרכים, אך מנגד, עם שיפור ועלייה ברמת הבטיחות של רכבים, התאונות שגורמת לנכות כיום הן קשות יותר מבעבר.

חשיבות הטיפול 

התמודדות עם נכות מכל סיבה שהיא, היא התמודדות לא פשוטה, ובמהלכה נאלץ להסתייע ולהעזר במשפחתנו, בחברינו, ובכל תמיכה אפשרית מכל סוג שהוא. אדם בעל נכות, נראית או בלתי נראית כלפי חוץ מתמודד עם היבטים שונים מאדם ללא נכות, ולמרות זאת, לעתים הפגיעה היא הרבה יותר פיזית מאשר מנטלית ומחשבתית.

ציוד מתאים 

ציוד מתאים לבעלי נכות מכל סוג שהיא, ניתן לרכוש אצל חברות המתמחות בציוד לנכים. ציוד רלבנטי הוא כסאות גלגלים, ציוד סניטרי, מעלונים, ועוד אביזרים שמשמשים להקלה ושיפור איכות החיים אצל הסובלים מנכות.

ייעוץ 

באם אתם סובלים מנכות מכל סיבה שהיא, באפשרותכם להתייעץ עם מומחים בציוד תמיכה ועזר לנכים. אם אתם חושבים על רכישת כיסא גלגלים, או מעלון לביתכם, צלצלו עוד היום לשעל שירותי עזר לנכים.

מאמר זה המחיש את ההבדלים בין הנכויות הקיימות, את חשיבות התמיכה במטופלים נכים, ואת הדרכים לרכישה ושימוש בציוד עזר לנכים.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן