נכות כתוצאה מתאונת עבודה

אם נפגעתם בעבודה, דעו שהינכם זכאים לקבל מענק וקצבה. אלו כאמור נקבעים על פי השכר ובהתאם לגובה הנכות שנקבעה על ידי המוסד לביטוח לאומי. יתרה מזאת, חשוב לזכור שגם אם נפגעתם בדרך לעבודה או בדרך הביתה מהעבודה, הינכם גם זכאים להכרה, זאת על פי סעיף 80(1) לחוק הביטוח הלאומי. כמובן במצב כזה, עליכם גם להוכיח שהתאונה שהייתה לכם, אכן הייתה קשורה בסיכוני הדרך.

 

פירוט הזכויות המגיעות לכם במסגרת תאונת עבודה

לאחר שמילאתם טופס תביעה והמדינה מכירה בכם כנפגעי עבודה,  מגיע לכם לקבל דמי פגיעה. אלו ניתנים עד 91 יום לאחר התאונה. החישוב מבוצע על פי המשכורת שניתנה לכם 3 חודשים קודם לכן. יתרה מזאת, במידה ונקבעה לכם נכות של 9-19 אחוז, מגיעה לכם גמלה כספית חד פעמית. אם הנכות היא מעל 20 אחוז ומעלה, אתם זכאים לגמלה חודשית.

לדוגמה, אם לפני התאונה, השכר שלכם היה 10 אלף ₪ ונקבעה לכם נכות של 20 אחוז, תקבלו כל חודש קצבה בסכום 1500 ₪ ואילו אם נקבעה לכם נכות של 15 אחוז בלבד, תהיו זכאים לקבל מענק בגובה 50,000 ₪.

מעבר לכך, מגיעים לכם גם הוצאות על טיפולים רפואיים שקשורים לתאונת העבודה, אותם צריך לשלם עבורכם, המוסד לביטוח לאומי.

הזכויות הנ"ל נכונות עבור שכירים. אם הינכם עצמאיים, ההתנהלות תהיה קצת אחרת ומומלץ גם שתהיה ברשותכם פוליסה לביטוח אובדן כושר עבודה. כך שבמקרה ותיפגעו, תוכלו לקבל מענק או תשלום חודשי, מחברת הביטוח, בה אתם מבוטחים.

 

מה קורה במצב בו הגשתם תביעה ואינכם מוכרים כנפגעי עבודה?

גם מצב כזה יכול לקרות, בו הגשתם את טפסי התביעה לביטוח הלאומי וזה מסרב להכיר בכם כנפגעי עבודה. הסיבות לאי ההכרה עשויות להיות: אי הימצאותם של עדים בזמן הפגיעה, טענות בנוגע למקום או הזמן בו התקיימה התאונה, סתירות בגירסאות של התובע ועוד. במצב כזה, מומלץ ורצוי לפנות לעורכי דין כמו, עו"ד דיני עבודה, המטפל בנושאים הקשורים לזכויות העובד בעבודה אך לא רק. לעיתים תהיה לו גם התמחות בכל הקשור לתביעות ולייצוג מול ביטוח לאומי.

עורך דין מקצועי ובעל ניסיון, ילווה אתכם לאורך כל התהליך המשפטי ועד לשלב בו ימומשו כל הזכויות המגיעות לכם כנפגעי עבודה. תהליך זה, עשוי לקחת לא מעט זמן ולכן רצוי להתחיל אותו כמה שיותר מוקדם.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן