נכות זה לא מגבלה

פגיעה גופנית (מולדת או נרכשת) היא אתגר לא פשוט. יחד עם זאת, באמצעות היכרות עם זכויות ועם שירותים מיוחדים להם זכאים אנשים בעלי מוגבלויות כלשהן, ניתן להקל את החיים ברמה היומיומית והכללית ולקבל את ההזדמנות להרגיש אדם ככל האדם ולא להחמיץ דבר באף אחד מתחומי החיים.

קצבת שירותים מיוחדים

הביטוח הלאומי מעניק קצבת נכות לזכאים לכך, אך יש קצבה נוספת שאיננה בולטת בשטח – קצבת השירותים המיוחדים, המוענקת לנכים המתקשים בחיי היומיום והזקוקים לסיוע בביצוע משימות יומיומיות (תנועה בתוך הבית, יכולת להתרחץ ולהתלבש, יכולת להכין מזון ולהפעיל מכשירי חשמל, טיפול בבית וכיוצא באלה). אם אתם או אחד מיקיריכם מתקשים ברמה זו – ניתן להגיש תביעה לקצבה זו. היא ניתנת גם למי שאינו מקבל קצבת נכות, אך מוגדר כבעל 75% נכות.

סיוע במימון סיעודי

הקופות הסיעודיות השונות בישראל מציעות תמיכה וסיוע במימון מטפלת סיעודית, או לחילופין – אספקה של מטפלת לכמות מוגבלת של שעות מטעם הקופה. כל מקרה לגופו, וניתן למצוא את הפתרון היעיל ביותר עבור כל אדם, לרבות הבאת מטפלת מחו"ל.

שירותי הסעות מותאמות לנכים

כיום ניתן למצוא שירותי הסעות ונהגים המיומנים לעבוד עם נכים, לרבות רכבים מאובזרים. שירות זה מקל מאוד את ההתניידות של אנשים בעלי מוגבלויות ברמה היומיומית. ניתן למצוא שירותים אלה בקלות באינטרנט. גם חברות הסעה רגילות מחזיקות לעיתים רכבים המותאמים לצורכיהם של הנכים, לכן ניתן לשאול אותן על כך או לבדוק באינטרנט.

מקומות עבודה מותאמים לנכים

בארץ ניתן למצוא עבודה במגוון רחב של תחומים על פי היכולות והקישורים. קיימים ארגונים המספקים מקומות עבודה לנכים, ומוסדות שונים בהם יש תפקידים המתאימים למשימה. בנוסף, כיום אנשים רבים עובדים באופן עצמאי, אם יש שירות שהם מסוגלים לספק ברמה מקצועית. חלק גדול מן המגבלות הפיזיות אינן מפריעות בשירותי אונליין שונים, למשל.

סיוע בנושאי הדיור

נכים יכולים לקבל עזרה מסוימת במימון הדיור – הן באמצעות קבלת תשלום סיוע בשכר דירה בנוסף לקצבת נכות והן בהקלות ובסיוע ברכישת דירה. מדובר בהליכים שאמנם לוקחים זמן, אך שווים את ההשקעה, וקיימת תקווה שתבוצע חקיקה שתעניק אפילו יותר הקלות וסיוע משמעותי אותי יותר לנכים בארץ.

הנגשה במקומות ציבוריים

על פי חוק, מקומות ציבוריים מחויבים להיות מונגשים לנכים, גם עבור אלה שאין להם מטפלת סיעודית שתסייע להם להתנייד ברחבי העיר. חשוב מאוד לשים לב ולמצוא את הדרכים המונגשות, ואם הן אינן קיימות – יש לפנות למוסדות הרלוונטיים על מנת לתקן זאת.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן