נזקי גוף בעקבות תאונת עבודה או פגיעה פיזית בעבודה

כאשר מדברים על תאונת עבודה או פגיעה בעבודה, הכוונה היא לנזק הפיזי הגופני, שנגרם לעובד בזמן העבודה או עקב עבודה אצל המעביד שלו. על פי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, הורחבה ההכרה בתאונת עבודה ויש להכיר בה גם כאשר התאונה אירעה לעובד כאשר חזר ממקום העבודה לבית או כאשר הגיע מהעבודה אל מקום העבודה. בנוסף, גם תאונה שאירעה בזמן הפסקת אוכל, גם היא נחשבת כתאונת עבודה לכל דבר.

למעשה, תאונת עבודה היא אירוע פתאומי, שנגרם לרוב על ידי גורם חיצוני. דוגמאות לתאונות כאלה: החלקה של העובד על שלולית של שמן ופגיעה פיזית, מעידה או נפילה בדרך לעבודה או במקום העבודה, עבודה עם חומרים רעילים ומסוכנים שפגעו בחוש הריח ועוד. כל אלו, הם דוגמאות לתאונות עבודה מוכרות.

 

בעבודה יכולות להתקיים מספר סוגים של פגיעה פיזית

תאונת עבודה – פגיעה פיזית בגופו של העובד, שעשויה לגרום לו נכות מסוימת. לדוגמה, אם שבר את רגלו או קיבל מכה חזקה בגב – הוא עשויה למצוא את עצמו פגוע פיזית וסביר להניח שיזדקק לקביים או כיסא גלגלים. במידה ותאונת העבודה תוכר לכם, אתם גם תקבלו סיוע כספי לקניית האביזרים שהוזכרו לעיל, שיעזרו לכם להתמודד עם המצב הפיזי.

מחלת מקצוע – מדובר על מחלה שנגרמה לעובד עקב תנאי עבודתו וסוג עבודתו. לדוגמה, אם מדובר על עובד שעובד שנים רבות במעבדה כימית, סביר להניח שעם הזמן תתפתח לו אסתמה. זוהי מחלה ריאתית כרונית.

מיקרו טראומה – הכוונה היא שישנן פגיעות מזעריות הנגרמות כתוצאה מאירוע בודד או אירועים בודדים ושאינן משפיעות בטווח הקצר אלא בטווח הארוך. לדוגמה, עובד שהיה רגיל מדי פעם להרים משקלים שונים של סחורות/מוצרים ולאחר כמה שנים פתאום סובל מנזק משמעותי בגב.

 

את מי תובעים במקרה של פגיעה

אם נפגעתם בעבודה, תוכלו להגיש תביעה כנגד מספר גורמים בהם, המוסד לביטוח לאומי, המעביד שלכם וחברת הביטוח. על מנת להגיש תביעה לביטוח הלאומי, עליכם להגיע אליו פיזית ולמלא טופס תביעה. אתם תזומנו לפגישה עם ועדה רפואית. עליכם להמציא לה את כל המסמכים המעידים על הפגיעה שלכם, לשם כך מומלץ מאוד לפנות לסיוע מקצוע של עו"ד דיני עבודה. בהתאם להחלטת הועדה, יקבעו לכם אחוזי נכות וכמו כן סוג הנכות – זמנית או קבועה.

על מנת להגיש תביעה כנגד המעביד, יש לוודא קודם אם הוא מכוסה בפוליסת חבות מעבידים ולברר מהי חברת הביטוח שמבטחת אותו ומהו מספר הפוליסה. ביטוח חבות מעבידים, דואג לעובדים של המעביד ולביטחון הפיזי והנפשי שלהם ובמקרה הצורך, יש לתבוע אותו, על מנת לקבל את כספי הפגיעה.

על מנת להגיש תביעה נגד חברת הביטוח, יש גם לוודא שאכן יש למעביד ביטוח. מדובר לרוב על ביטוח אובדן כושר עבודה, שחייב להיות לכם והוא חלק מביטוח המנהלים או ביטוח החיים שהמעסיק משלם עבורכם.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן