נגישות לנכה בכיסא גלגלים

גם אנשים הרתוקים לכיסא גלגלים ואשר חופש התנועה שלהם מוגבל בהינתן מגבלתם זכאים ליהנות מחופש תנועה אפשרי, מניידות, משהייה במקומות שהגישה אליהם קשה אבל אפשרית. לחברה יש אחריות מוסרית על הנגשת מקומות לנכים ולמוגבלים, לתשושים ולמי שבשל סיבות שונות סובלים מקשיי ניידות.

לרשות המוגבלים ולרווחתם מוצע כיום מבחר גדול של ציוד ואביזרי עזר המאפשרים ניצול מרבי ומיטבי של נגישות אנשים הנזקקים לכיסא גלגלים בקביעות: מעלון משטח, כיסא גלגלים (ידני  וממונע) טיולון, מערכות עזר חשמליות, מיטות ייעודיות לטיפולים, מערכות הושבה וכריות, מדרגנועים ומנופים לשינוע ועוד.

מאחר שאיכות ובטיחות הן בבחינת תאומות סיאמיות בהקשר זה במיוחד, לא ניתן להפריד ביניהן. תווי תקן איכות ובטיחות מחמירים ומחייבים הם תנאי הכרחי לרכישה ולשימוש.

אמצעי ניידות ואביזרי עזר מקלים על נכים ומוגבלים והופכים את חייהם לטובים יותר. יש אביזרים שנותנים מענה לקשיים ספציפיים והם מפותחים בהתאמה אישית בעוד אמצעים אחרים, כגון כיסאות גלגלים, מאפשרים לנכה ולמוגבל להתרגל ולהתאים עצמו אליהם.

מעלון משטח פנימי או חיצוני, לדוגמה, נותן מענה למי שנדרשים או רוצים להגיע למתחם המצוי בקומה גבוהה במנה רב קומות. זו האפשרות היחידה שלהם להגיע אל מקום, אשר מי שיש להם חופש תנועה בלתי מוגבל יכולים להגיע אליו ללא קושי.

חשיבות הנגשת מקומות לנכים ולמוגבלים בבתי אבות

קשה להפריז בתיאור חשיבות הנגשת מקומות לנכים ולמוגבלים גם ואולי בעיקר בבתי אבות, במיוחד כאלה שבהם נדרשים המתניידים על כיסא גלגלים לעלות אל קומה שנייה ואף שלישית ולרדת מהם. הסידורים הפנימיים הייחודיים לבתים אלה מאפשרים נגישות שוטפת, המאפשרת לדיירים לקיים שגרת חיים, שבה הם יכולים ליהנות מכל משאבי הבית וההיצעים שבו.

מקובל להניח כי חוסנה של חברה נבחן על פי החוליות החלשות בה. אין ספק כי נכים וקשישים על כיסאות גלגלים נמנים עמם. הדאגה לחלשים והעזרה להם הן מאפיינות של חברה אנושית. חברה נבחנת, בין השאר, על פי האופן שבו היא נותנת מענה לצרכים, קל וחומר למצוקות הקיומיות שלהם.

בשנים האחרונות השתכלל תחום אמצעי הניידות, ההרמה ואביזרי העזר, כך שכל מי שבשל כל סיבה שהיא מוגבלים בחופש התנועה שלהם יכולים, חרף המוגבלות, להסתייע בציוד המאפשר להם לנוע ומקל עליהם את התנועה.

על פי רוב מדובר בהוצאה חד פעמית של אמצעים אלה ותחזוקתם אינה מחייבת הוצאה כספית ניכרת. נכון להידרש אל כל אלה כאל חלק בלתי נפרד מרכישת תשתית חיונית, נדרשת ואם לחדד ולדייק- הכרחית לצורך קיום שגרת חיים של אנשים שרתוקים לכיסאות גלגלים.

המודעות הציבורית לנושא ההנגשה והמאמץ והמשאבים המושקעים במקומות רבים להקל על נכים ומוגבלים את הגישה ואת הכניסה למקומות ציבוריים שונים הם בשורה מעודדת ומשמחת, אבל יש, עדיין, חשיבות להצפת הנושא ולאי הורדתו מסדר היום.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן