מעקות בטיחות לבעלי מוגבלויות

כשאנו חושבים על נושא התאמת הבית לצרכיהם של אנשים בעלי מוגבלויות, בדרך כלל אנו מתייחסים לפתיחתם של מעברים רחבים ללא מדרגות, אשר יאפשרו מעבר בשביל כיסא גלגלים, על התקנתה של מעלית בבתים בהם מצויה יותר מקומה אחת.. אך יש דבר נוסף אשר חשוב מאוד כי נזכור, והוא התקנת מעקות בטיחות בבית בו דרים אנשים בעלי מוגבלויות.

הימנעות מסכנות של נפילה

אנשים המתקשים בהליכה מאבדים בדרך כלל מיציבותם, ומועדים ליפול לא רק כשהם מטיילים בחוץ, אלא גם כשהם בין כותלי ביתם. זה יכול לקרות כשהם במקלחת, במידה והם לא מחזיקים את עצמם באמצעות ידיות אחיזה מיוחדות, זה יכול לקרות סתם כך, במעברים מחדר אל חדר,  וזה יכול לקרות גם בשעת השינה או בזמן היקיצה.

על מנת למנוע מצבים של נפילות וחבלות בגופם של אנשים בעלי מוגבלויות, אשר בלאו הכי ביטחונם העצמי ביכולת ההליכה שלהם מקשה עליהם לעשות את הצעדים המועטים שעליהם לעשות,  חשוב מאוד להתקין מעקות בטיחות בבתיהם של הזקוקים להם, אשר מורכבים ומותאמים לביתו של האדם בעל המוגבלות ויספקו לנתמך בהם אחיזה נוחה ובטוחה.

היכן רצוי בדרך כלל להתקין מעקות בטיחות?

– ליד המדרגות: אין זה מובן מאליו כי כל מדרגה או יותר אשר בנויות בבית או בכניסה לבית, אכן מצוידות במעקה    בטיחות בשביל לשמור על היציבות של הנתמך בהם. לכן, אם מצויים בבית או בכניסה אליו מדרגה או יותר אשר    אינן מאובטחות במעקה בטיחות-  חשוב מאד להתקין את מעקות הבטיחות, כאשר מדובר בנוכחותם של אנשים  בעלי מוגבלויות בבית .

– בחדר הרחצה: חדר הרחצה נחשב לאזור המסוכן ביותר, כשמדובר בהמצאותם של אנשים אשר קצת קשה להם      לשמור על יציבותם בעמידה ובהליכה, בשל הרצפה הרטובה אשר יוצרת סכנת החלקה. התקנת מעקות בטיחות  במקלחון/ באמבטיה ומחוצה להם, חשובים מאד ונמצאים שימושיים ביותר ואף הכרחיים בשעה שהזקוק להם רוצה  לצאת מן הרחצה בבטחה.

– במיטה- כאשר היציבות והיציבה אינם במצב המקסימלי, אנשים בעלי מוגבלויות (כדוגמת נכים או קשישים) לא    תמיד קמים בבטחה ממיטתם .מעקות בטיחות למיטה המצויים ליד מיטת האדם בעל המוגבלות בהליכה, ימנעו את  הנפילה ויאפשרו לנעזר בהם להתאושש מן השינה ואז לרדת בבטחה ממיטתו.

 

קיימים בשוק סוגים שונים של מעקות בטיחות לבעלי מוגבלויות. ניתן לרכוש מעקה או מיני מעקה המוכן מראש ולהתקינו בכל פינה בבית או מחוצה לו, בה האדם בעל המוגבלות זקוק לתמיכה נוספת. מיני מעקה כזה המוכן מראש מגיע ברמת גימור גבוהה במיוחד ובאורכים שונים, על פי בחירתכם וצורכיכם. המעקה הינו אופטימלי לתפיסה בטוחה ונוחה ומיועד להתקנה על קיר. חשוב מאד לפנות לבעלי מקצוע המוסמכים בתחום ההתקנות, על מנת לבצע התקנה מסוג זה.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן