כל מה שצריך לדעת לקראת גיל הזהב

איך לחיות לנצח?

החלום לחיות חיי נצח חלחל מאז ומתמיד בתרבות האנושית. סיפורים מיתיים על בני אלמוות ניתן למצוא בכל תרבות, החל מהמיתוסים היווניים וספרי האלכימאים וכלה בסרטים מודרניים וספרי מדע בדיוני עתידני.


התפתחות המדע

ככל שהתקדם המדע שעוסק בהזדקנות, כך עשו המדענים צעד אדיר בהארכת חיי האדם. הם הפחיתו את שיעורי תמותת התינוקות, יצרו חיסונים יעילים והפחיתו את מקרי המוות שקשורים למחלות. על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC-Centers for Disease Control and Prevention), המדע סייע להגדלת תוחלת החיים של האדם הממוצע בכמעט שלושה עשורים במאה השנים האחרונות.

אך אין מדובר רק באריכות חיים בעקבות התפתחות המדע והטכנולוגיה. חשובה לא פחות היא איכות אשר השתדרגה פלאים. אם בעבר אנשים חולים , מוגבלים או נכים נאלצו להיות תלויים בקרוביהם על מנת לבצע פעולות יומיויות, הרי שכיום קיימים מכשירים המקלים על אותם אנשים ומאפשרים להם מידת עצמאות שלא זכו לה בעבר.

בין היתר כסאות גלגלים משוכללים אשר מותאמים לכל אדם לפי סוג המוגבלות שעמה הוא מתמודד. לדוגמא, עבור אדם המשותק בידיו ואינו מסוגל להניע את הכסא, הומצא כסא גלגלים ממונע על חשמל, בעוד שעבור אדם אשר שרירי ידיו מתפקדים רצוי לרכוש כסא גלגלים סטנדרטי שכן חשוב שיפעיל את ידיו בעת הסעתו ממקום למקום.
ישנם מגוון סוגים של כסאות גלגלים לדוגמא, כסא גלגלים ממונע, כסא גלגלים ידני, כסאות גלגלים קלי משקל ועוד.. כסאות הגלגלים מתאימים לילדים וגם לאנשים מבוגרים.
כשאר אנו הולכים לבחור כסא גלגלים, ממש כמו כל מוצר אחר רצוי לבדוק מספר דגמים לפני בחורים. לבדוק באיזה דגם של כסא גלגלים אתם מרגישים נוח יותר ובמיוחד עם האדם תלוי בעזר רפואי או שנמצא בדיור מוגן, אך במידה והאדם לא יכול לתקשר יש להשים לב לתגובות האינסטינקטיביות שלו.

אז לאן מוביל אותנו עתידן של ההנדסה הגנטית ושל הרפואה הרגנרטאטיבית (regenerative medicine)? אף אחד לא יודע, אבל החוקרים מצמצמים את המקומות בהם ממשיכים לחפש אחר מעיין הנעורים.

הנוהג להשליך ישן מפני חדש יכול לסייע למניעת מחלות שקשורות לגיל אם יוחל על תאים מסוימים. כך עולה ממחקר על עכברים שפורסם בכתב העת Nature בנובמבר 2011. הסרת התאים השחוקים בגוף, שנקראים תאים מזדקנים, במשך מספר פעמים בשלבי ההזדקנות של העכברים, הצליחה למנוע מהעכברים תופעות כמו קטרקט, הזדקנות של העור ואובדן מסת שריר.

תאים אלה שולחים אותות כימיים שיש להם השפעה מוזרה על התאים שסביבם, והחוקרים העריכו שכימיקלים אלה יכולים להוביל למחלות שקשורות לגיל.

עכברים שעברו ניקוי של התאים הישנים היו שרירים חזקים יותר, פחות קטרקט, ופחות עור מקומט (זאת משום שמשקעי השומן בעור שלהם היו במצב טוב יותר), בהשוואה לעכברים ששמרו על כל התאים המזדקנים שלהם

גם אם הטיפול בעכברים התחיל בגיל העמידה שלהם, ההתדרדרות של תאי השריר ושל שומן התאים כמעט נעצרה כאשר הוסרו התאים המזדקנים של העכברים. גישה כזו, אם תקבל תוקף, תוכל לעזור לפתח חיסון שיתקוף את התאים המזדקנים.

נראה כי הדיאטה המוגבלת עובדת על ידי הורדת קצב חילוף החומרים, הפחתת התדירות של מחלות שקשורות לגיל על ידי הפחתת כמות ה"רדיקלים החופשיים" שנוצרים באופן טבעי בגוף שלנו. אחד המחקרים טוען כי ייתכן ותהליך זה נוצר על ידי הקטנת רמות ההורמון של בלוטת התריס.


להיות בנים של הורים בריאים

"אנחנו מה שאנחנו אוכלים", ומתברר שאנחנו גם עלולים להיות מה שההורים שלנו אוכלים. מחקר בחולדות שהוצג באפריל 2010 בכנס של ה-American Association for Cancer Research, מעלה שחשיפת ההורים למזון ולרעלים אחרים בסביבה יכולה להשפיע לא רק על הבריאות שלהם, אלא גם על הבריאות של הצאצאים שלהם. באופן ספציפי, רמת דיאטה שעשירה באומגה שלוש במהלך ההיריון השאירה חותמה לא רק על הרמה של הבנות, אלא גם על זו של הנכדה מבחינת הסיכון לחלות בסרטן השד.


הפחתת קלוריות

הפחתת קלוריות יכולה לעזור לכל ייצור לחיות חיים ארוכים יותר, בין אם הוא תולעת או עכבר. אבל עדיין לא דנו בהשפעה של הפחתת הקלוריות בקרב בני אדם. מחקר שנערך לאחרונה ופורסם בינואר בשנת 2009 ב-Journal of Nutrition, מוסיף משקל נוסף לדיון בנושא הקלוריות. במחקר, נמצא כי עכברים שמנמנים באופן טבעי חיו זמן רב יותר כשהזינו אותם במזון מופחת קלוריות, לעומת עכברים רזים שאכלו מזון דל קלוריות.

מחקרים קודמים הצביעו על כך שחיות מעבדה חיו כמעט כפליים כאשר ניזונו מדיאטת רעב (פחות 30% קלוריות לעומת מזון רגיל). אבל ההשפעה של דיאטה זו על בני אדם אינה ברורה. מחקר שפורסם ביולי 2008 מצביע על כך שייתכן והפחתת המזון תוכל להוסיף חמש שנים לחייו של האדם הממוצע.

בחסות אחוזת בית, רשת בתי אבות

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן