טיפול לנכים בכסאות גלגלים

טיפולי הידרותרפיה לנכים

השפעתם המיטיבה של המים והיכולת של מעיינות חמים לסייע בריפוי מכאובי הגוף והנפש ידועים לאדם מזה מאות שנים, וכבר בימי האימפריה הרומית, למשל, היה נפוץ מאוד המנהג לטבול במעיינות מרפא או בתי מרחץ. בעשורים האחרונים התפתח מאוד התחום, והידרותרפיה (הידרו = מים, תרפיה = טיפול) הפכה לחלק בלתי נפרד מהרפואה הקונבנציונלית ונחשבת לענף של הפיזיותרפיה. בישראל, אגב, הגיעה ההידרותרפיה לרמה גבוהה במיוחד ונזקפים לזכותה הישגים מרשימים מאוד, בעיקר עקב מספרם הרב של נכי צה"ל הזקוקים לשיקום והמוכנות של המדינה להשקיע בכך משאבים רבים.

יתרונות הטיפול במים

טיפולי הידרותרפיה לנכים בכסאות גלגלים זוכים למספר יתרונות משמעותיים במיוחד:

ראשית, היותם של המים סביבה נעימה ומשרת נינוחות, והטמפרטורה החמימה, מרגיעים את המטופל וממוססים התנגדויות (בין אם מודעות ובין אם בלתי מודעות) לטיפול.

שנית, העובדה כי משקל האדם קל יותר בתוך המים והנטייה לצוף על פניהם מקלות עד מאוד על תנועת המטופל, מפחיתות במידה ניכרת את העומס המוטל על המפרקים והופכות את הטיפול כולו לקל יותר ואפילו מהנה. התנועה הקלה יותר חשובה במיוחד לנכים המתקשים להתנייע ועקב כך סובלים מהשפעותיה השליליות של היעדר תנועה (זרימה לא מספיק טובה של הדם, למשל, פגיעה בעצמות ועוד).

בנוסף המים יוצרים התנגדות לתנועה, ומסייעים למטופל לחזק את השרירים אותם הוא רוצה לחזק, ואילו הלחץ ההידרוסטאטי על מערכת הנשימה מחזק מערכת חיונית זו.

רווח אחר המושג הודות להידרותרפיה הוא הפחתת מידת הכאבים בזכות הנעימות של המים והתחושות החיוביות בהם שמקלות הן על כאבים כרוניים והן על כאבים המגיעים בצורת התקפים.

התועלת של טיפולי הידרותרפיה לנכים לא מוגבלת לפן הפיזי בלבד: למים החמימים יכולת לפוגג תחושות שליליות דוגמת כעסים, תסכולים ואף דיכאונות שבאופן טבעי עלולים להתלוות למצוקה הגופנית שחווים הנכים. בבריכה גם מצטמצמים ההבדלים בין האנשים הסובלים מקשיים שונים לבין אנשים בריאים, דבר התורם לדימוי העצמי של הנכים ומחזק את הביטחון העצמי שלהם.

 

למי מתאימה הידרותרפיה?

הידרותרפיה מטפלת באפקטיביות במגוון רחב של מצוקות פיזיות, ומתאימה למעשה לכמעט כל סוגי הנכויות, בין אם מדובר בנכות מלידה, נכות בעקבות מחלה או נכות שנגרמה כתוצאה מתאונה.

הטיפולים במים מקלים הן על בעלי נכות פיזית והן על בעלי נכות נוירולוגית (בעקבות אירוע מוחי, פרקינסון או כל סיבה אחרת) ומתאימים מאוד גם לילדים בעלי  צרכים מיוחדים .

סוגי טיפולי הידרותרפיה לנכים

ישנן מספר טכניקות טיפוליות הנכללות תחת המונח הכללי הידרותרפיה. אנשי מקצוע בעלי ניסיון בטיפולי הידרותרפיה לנכים יתאימו לכל מטופל את הטיפול האופטימלי עבורו, בהתאם לנכות ממנה הוא סובל, למצבו הגופני באופן כללי ולהעדפותיו.

אופציה אחת היא וואטסו – טיפול שיאצו בתוך מים. מי שפיתח את השיטה היה מטפל שיאצו אמריקאי בשם הרולד דאל, שבעת שהשתכשך במעיינות חמים צץ במוחו הרעיון לשלב את השיאצו עם המים החמים.

שיטת טיפול אחרת במים היא באד ראגאז, המתאימה במיוחד לבעלי טונוס שרירים נמוך דוגמת חולים בשיתוק מוחין. בשיטה זו צף המטופל על גבי מצופים מיוחדים והמטפל מפעיל את גופו.

שיטות נוספות הן הארכת עמוד השדרה, טיפול מניפולטיבי במים והליוויק שמעודדת את המטופל להיות עצמאי יותר ומתאימה במיוחד לנכים בכסאות גלגלים.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן