טיפול בחולים סיעודיים במסגרת שיקומית

מבוגרים סיעודיים יכולים לקבל טיפול ארוך טווח כאשר הם ממשיכים להתגורר בבית, או לקבל את הטיפול במסגרת של בתי אבות. לרב, אותם מבוגרים סיעודיים יזדקקו גם לעזרים פיזיים כמו כסא גלגלים ו/או קביים, שכן עם הזיקנה מגיע גם הקושי בהתניידות ורפיון שרירי הגוף אצל רבים מהאוכלוסייה המבוגרת בארץ. חולה סיעודי הוא לאו דווקא אדם שמוגדר על פי גילו, אלא על פי מצבו הרפואי.

במרכז שיקומי ניתן יהיה למצוא את כל סוגי כסאות הגלגלים ולהתאים את סוג הכסא לסוג המוגבלות של אותו חולה או קשיש.

בשל בעיות רפואיות כאלו  ואחרות, כסא גלגלים מהווה סוג של תחליף מלאכותי לרגליים אנושיות. הנכות היא תופעה שלצערנו הרב מלווה את האנושות , וחשוב מאד שגם לציבור הנכים תהיה את האפשרות להתנייד ממקום למקום בצורה שתקל עליהם ככל שרק ניתן, ובעצם לתת להם נגישות מלאה לכל אחד מן המתחמים השונים. כיום המודעות למוגבלותם של נכים בהנגשה למקומות ציבוריים תופסת תאוצה וניתן לשמוע תשדירי טלוויזיה ורדיו שקוראות לעורר מודעות לחניות נכים ולפתיחת עסקים המונגשים עבור נכים ובעלי מוגבליות. גם בשטח עצמו גם נעשית עבודה מתמשכת בנוגע להנגשת המתחמים, הציבוריים והפרטיים כאחד לציבור הנכים. עם זאת, חשוב גם להבין כי לבחירת כסא גלגלים יש לא מעט השפעה על הקלות של האדם להגיע ממקום למקום .

טיפול לטווח ארוך מתייחס למגוון רחב של שירותים שנועדו לספק סיוע במשך תקופות ממושכות, כדי לפצות על אובדן התפקוד עקב מחלה כרונית. טיפול ארוך טווח כולל סיוע גופני ישיר כמו גם סיוע ופיקוח כלליים.

הסוג, התדירות והעוצמה של השירותים הסיעודיים משתנים מאדם לאדם. חלק מהאנשים זקוקים לסיוע במשך כמה שעות במשך השבוע, בעוד שאחרים זקוקים לתמיכה במשרה מלאה.

הטיפול לטווח הארוך אינו דומה להתערבות רפואית אקוטית או אפיזודית, כי הוא משתלב בחיי היומיום של הפרט על פני זמן ממושך. מבוגרים יכולים ליהנות משירותי טיפול ביתיים שמעניקה חברת סיעוד כלשהי בארץ.

ביטוח סיעודי משתרע על פני שלושה תחומים:

–          סיוע בפעילויות חיוניות ושיגרתיות כמו אכילה, רחצה, הלבשה ומשימות שדורשות שמירה על עצמאות כמו הכנת ארוחות, ניהול תרופות, רכישת מצרכים ושימוש בתחבורה.

–          דיור.
–          טיפול רפואי.

 

מסגרת שיקומית

 
מרכזים שיקומיים קיימים בדרך כלל בבתי אבות ולרוב בבתי אבות במרכז ולפעמים במסגרת של דיור מוגן, בבתי החולים ובבתי אבות סיעודיים. לרשות האדם הסיעודי עומדת גם האפשרות לאשפוז יום, ללא לינה, במסגרת שיקומית שמנסה לסייע לו במצבו הבריאותי או הנפשי.

 

הביטוח הסיעודי קשור לעיתים קרובות להגדרות מוסדיות כמו בתי אבות. עם זאת, ביטוח סיעודי מספק גם מגוון רחב של הגדרות לא מוסדיות שכוללות שירותים מבוססי קהילה למבוגרים סיעודיים שממשיכים להתגורר בביתם.

השירותים שיקבל אדם סיעודי שממשיך להתגורר בביתו עשויים לכלול מלווה אישי שמארגן את כלל הטיפול, שירות של ארוחות ביתיות, שינוי תצורת הבית או שיפוצו, ניהול תרופות, שירות טלפוני בעת חירום, השכרת ציוד וסיוע בתחבורה. מטפל, עובד חברת סיעוד יסייע למטופל בהתאם למצבו וליכולתו לתפקד באופן עצמאי. סוג זה של טיפול ביתי כולל גם השתתפות בקבוצת תמיכה והענקת תמיכה לבני המשפחה. חלק מהטיפולים יכולים להתפרש גם כהפוגה בטיפול בני המשפחה באדם הסיעודי, כדי להקל עליהם.

הארכת תוחלת החיים הביאה בעקבותיה גם תופעות רבות שלא מסכנות את החיים, אבל מונעות מהאדם המבוגר תפקוד עצמאי כפי שהיה רגיל לו כל ימי חייו. מחלות כמו פרקינסון, דמנציה או אלצהיימר ולפעמים גם נפילה ושבר בירך הופכים את החיים על פיהם.

תופעות אלה גורמות לקשיים נפשיים ופיזיים ופוגעות באיכות חייהם של מבוגרים לא מעטים. בני המשפחה של אותו מבוגר מוצאים את עצמם לא אחת בקושי גדל והולך להמשיך ולטפל ביקירם ובו בזמן לשמור על מסגרת חיים שגרתית נורמלית.לכן, לעיתים קרובות ההעדפה היא להעביר את בן המשפחה הסיעודי למסגרת טיפולית ושיקומית כמו בתי אבות פרטיים

מטרתה של המסגרת השיקומית היא לנסות להחזיר, במידת האפשר, למבוגר הסיעודי שנפגע מנטלית או פיזית, לפחות מידה מסוימת של יכולת תפקודית. השיקום נעשה באמצעות פיזיותרפיה, עובדים סוציאליים וקלינאי תקשורת.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן