העלאת הנגישות ככלי לאיכות חיים לכולם

עבור חלק גדול מהאוכלוסיה, האפשרות להגיע ממקום למקום היא מובנת מאליה, בוודאי כשמדובר על מרחקים קצרים או תנועה בתוך דירה או בניין. עם זאת, לחלק אחר באוכלוסיה, אוכלוסיית הנכים ובעלי מוגבלויות נגישות אינה מובנת מאליה כלל.

הם היו מוכנים לשלם הרבה בכדי לקבל את האפשרות להגיע בקלות ממקום למקום- לצלוח בקלילות מסדרונות צרים וחדרי מדרגות, להכנס ללא בעיה דרך כל דלת או מעלית, לעבור בין שולחנות המסעדה מבלי להתקע בסועדים האחרים. היום, כאשר חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קיים כבר קרוב ל- 10 שנים (כשהוא כולל גם בעלי לקות חושית כמו עיוורון או חירשות, מוגבלות שכלית או נפשית. במאמר זה אנו עוסקים בבעלי מוגבלות פיזית), הגיע הזמן שגם ציבור הנכים ירגיש הקלה וכי באים לקראתו.

העלאת הנגישות=שוויון הזדמנויות לנכים

לפני שנחקק החוק ב- 1998 על רבים מהנכים נגזר מעצר בית ממש. לא כולם הם נכים מלידה. רבים הפכו כאלה בעקבות תאונות, פציעה במלחמות או פעולות איבה. הם היו ללא מוגבלות עד רגע הפגיעה. הדבר אומר שרבים מהם חיו בבית עם מדרגות ולא בבית קרקע או בבית עם מעלית וכך נותרו "תקועים" ללא פתרון לאחר הפיכתם לנכים.

כך, בנוסף להוצאות רפואיות רבות, טיפולים והתעסקות בעניינים שקודם כלל לא עסקו בהם, פתאום הופכים חיי היום יום לקשים הרבה יותר. הם דורשים התארגנות מחדש בתוך הבית כמו הרחבת פתחי החדרים או המסדרונות. ישנם מהלכים שצריכים להיעשות מטעם גופים שונים בכדי להקל ולתת לנכים שוויון הזדמנויות. אם בעבר משרדים ממשלתיים היו ממוקמים פעמים רבות במבנים בעלי מדרגות, היום נדרשים עסקים ובוודאי מוסדות ממשלתיים להפוך את המבנה שלהם לנגיש. הדבר אומר סלילת שביל המוביל לכניסה לבניין, התקנת פתח רחב שיאפשר כניסה עם כיסא גלגלים, התקנת מעליות מתאימות לנכים או לפחות פתרונות אחרים כמו אספקת מעלון או זחליל- מתקן המסייע לעלות עם כיסא גלגלים גם במדרגות. חשבו על כך שגם את הזכות הבסיסית ביותר בכל דמוקרטיה- השתתפות בבחירות, לא תמיד יכל אדם נכה לקבל בגלל חוסר נגישות של הקלפיות. אין ספק כי הצורך בשינוי היה כבר עצום.

נגישות גם לתחבורה ציבורית

לא כל נכה זכה להצטייד ברכב נכים (שגם עימו לא תמיד החיים קלים, במיוחד כשאין די חניות נכים בסביבה מסוימת) ולכן האפשרות לתחבורה ציבורית היא הכרחית. חלק מהשינויים שנעשו בעקבות חקיקת החוק לשוויון  הזדמנויות לבעלי מוגבלות הוא התאמת חלק גדול מהאוטובוסים, במיוחד אלה העירוניים, לכסאות גלגלים (אגב, גם על אמהות עם עגלות הדבר בהחלט מקל). כדאי שיעשה כך גם בתחבורה הבין עירונית.

מתקנים ומכשירים שכדאי להצטייד בהם

מעבר לחוק ולחובתם של מוסדות וארגונים לפעול לפיו, היום גם לנכה עצמו ישנן אפשרויות רבות יותר שעוזרות לו לחיות חיים קלים יותר. כאשר מדובר על גרם מדרגות קבוע שעליו לעבור בכדי לצאת מהבית או להכנס, ישנה אפשרות להתקנת מעלון על גבי המעקה- כיסא עליו הוא מתיישב ומוביל אותו למטה או למעלה. פתרון זה מעולה במיוחד לאלה שאינם מרותקים לכסא גלגלים אך מתקשים בהליכה. הזחליל הוא מתקן עליו מניחים את כיסא הגלגלים והוא משמש למעבר בגרמי מדרגות. הזחליל הואמתקן פשוט לתפעול, קטן ונוח לנשיאה כך שהוא צריך כמו פק"ל להנשא עם האדם הנכה לכל מקום.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן