הנחיות טרום טיסה למתניידים בעזרת כסאות גלגלים

גם אלו הנעזרים בכיסא גלגלים מבקשים מעת לעת להשתמש בשירותיהן של חברות התעופה לצורך הגעה ממדינה למדינה. אולם, מדובר על משימה קשה במיוחד עבור חברות התעופה המבקשות להגדיל את הכנסותיהם על ידי צמצום המרווחים, הקטנים ממילא, בין מושבי הנוסעים.

כסאות לנכים ניתנים לשימוש בדרך עד לדלפק העלייה למטוס, כאשר בשלב זה, אלו מכם המסוגלים להתנייד בכוחות עצמם למרחקים קצרים יאלצו להיפרד מהכיסא ולהגיע בכוחות עצמם אל המטוס עצמו. ואילו אלו שאינם מסוגלים להתנייד ללא עזרה יאלצו לעבור לכיסא גלגלים מיוחד, המיועד עבור מעבר בשרוול בין דלפק העלייה למטוס עצמו, ועבור המעברים הצרים בין מושבי המטוס.

בכל מקרה עליכם לדווח על המוגבלות בתנועה מבעוד מועד, וזאת בכדי לאפשר לחברת התעופה להעניק לכם את החוויה הנעימה ביותר, הכוללת העברתכם מאולם הנוסעים לשער הכניסה בעזרת רכב מיוחד, הנמצא בשימוש על ידי חברות התעופה הישראליות. כמו כן, ההכנה המוקדמת תאפשר לחברת התעופה להכין עבורכם את כיסא הגלגלים המיוחד ליד שער העלייה ולשמור עבורכם, ועבור המלווים שלכם מקומות בסמוך לדלתות הכניסה.

ישנה סבירות גבוהה שתתבקשו על ידי חברת התעופה להגיע לפני שאר הנוסעים, וזאת בכדי שדיילי הקרקע יוכלו לנייד אתכם למקום מושבכם, ללא לחץ של הנוסעים האחרים והעברת כיסא הגלגלים שלכם אל תא המטען של המטוס בזמן טעינת המזוודות. מאותה הסיבה, תאלצו גם לרדת אחרונים מהמטוס, בדיוק כפי שהורים המפקידים עגלת תינוק מבקשים לעשות.

הנחיות אלו נכונות לגבי כיסאות גלגלים ידניים, אולם אלו המשתמשים בכיסאות ממונעים, ביניהם גם קלנועיות מחויבים להודיע מראש לחברת התעופה על סוג הכיסא בו הם מבצעים שימוש במהלך הטיסה, וסוג הסוללה בה מבוצע שימוש, יבשה או רטובה. וזאת מפני שדליפת הסוללה במהלך הטיסה עלול להיות מסוכנת להמשך הטיסה התקינה, ועל בטיחותכם ושאר הנוסעים.

חברת ארקיע לדוגמא מחייבת את הנוסעים לאשר את כיסא הגלגלים מראש אצל אחראי הבטיחות של החברה, במהלכו יועברו הנחיות לדיילי הקרקע לגבי אופן פירוק הסוללה ואחסונה במהלך הטיסה, כאשר במידה ולא ניתן לפרק את הסוללה, ינותקו המגעים החשמליים בכדי למנוע קצר אפשרי. לשם כך תאלצו להגיע לשדה התעופה לפחות שלוש שעות לפני ההמראה, זמנים אלו עלולים להשתנות ויש לוודא אותם טרם יום הטיסה, מול נציג חברת התעופה. החזרת הכסא למצב שמישות, מתבצעת אך ורק על הקרקע, ולכן גם זמן הירידה שלכם מהמטוס יתארך באופן משמעותי.

מיותר לציין שכיסא הגלגלים הוא הרגליים שלנו בזמן השהייה בחו"ל והחזרה לארץ, כמו גם מרכיב העלות שהינו משמעותי מאד. ולכן יש להקפיד לסמן בצורה בולטת ובלתי ניתנת להסרה את שמכם, כתובתכם ופרטים להתקשרות עמכם בארץ ובחו"ל, מספר טלפון בינלאומי והכתובת בה תשהו.

עלייה למטוס הינה פרוצדורה מורכבת עבור המוגבלים בתנועה, ולכן יש לדאוג לבצע את כלל התיאומים וההכנות מוקדם ככל האפשר. מיד עם רכישת הכרטיס יש להודיע על המוגבלות ולקבל הנחיות מנציגי הבטיחות של החברה, נסו לאסוף אסמכתאות על כך שדיווחתם על המוגבלות ומספרי טלפון של נציגים בכירים שיוכלו לסייע לכם בנמל התעופה בישראל ובמדינת היעד. ותעשו לנו טובה, רכשו פוליסת ביטוח מקיפה שתכסה נזקים אפשריים לכיסא ותעניק לכם פתרון מיידי במדינת היעד, כדי שתיסעו, תשובו בשלום, והכי חשוב תיהנו בטיול שלכם.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן