המוסד לביטוח לאומי

תושבים רבים אשר המוסד לביטוח לאומי הכירו באופן יחסי או מלא בנכותם יש ושמורה להם הזכות לעזרה מצד המוסד עצמו. עזרה זו נוגעת, בין היתר, לציוד נלווה שלו זקוקים נכים וכאלו הנעזרים בכיסאות גלגלים כמו גם להטבות נוספות.

 

מעלית לנכים בכסא גלגלים

נכים אשר דרגת נכותם הינה 100% ופגיעתם מוגדרת כפגיעת פרפלגיה (שיתוק פלג גוף תחתון) וקוודריפלגיה (נכות של ארבעת הגפיים והגב) והם מרותקים לכיסא גלגלים זכאים להשתתפות של 75% מעלות הביטוח השנתי בעבור התקנת מעלית בביתם, כשסכום זה אינו יכול לעלות יותר מ-5,000 ₪ בשנה. התקנת המעלית יש וצריכה להיעשות בתיאום מלא עם פקיד השיקום של המוסד לביטוח לאומית ובהגשה של חשבונית מס וקבלה. בנושא זה מומלץ להיעזר בשירות עו"ד מומחה בענייני נזיקין וביטוח לאומי.

 

תגמולים מיוחדים

התגמולים המיוחדים לנכים נוגעים למועדים של נישואין, בר ובת מצווה וחגי ישראל.

נכים זכאים בעת נישואי ילדיהם לקבלת מענק אותו הם יכולים לבקש בתוך שנה מיום הנישואין ובצמוד למסמכים המאשרים בדבר הנישואין. תגמול נוסף המשולם באופן אוטומטי מגיע לנכים בעת הגעת ילדיהם לגיל בר המצווה (13) ו\או בת המצווה (12). מענק של חג משולם פעמיים בשנה לנכים גם כן באופן אוטומטי. פעם אחת באוגוסט לקראת ראש השנה ובמרץ לפני חג הפסח.

 

השתתפות בתשלום ביטוח הבריאות

לנכים אשר אינם מקבלים קצבת זקנה או שעדיין עובדים זכאים מן הביטוח הלאומי להשתתפות של 75% בדמי ביטוח הבריאות. עבור הטבה זו נדרשת בכל שנה פנייה לאגף השיקום של המוסד לביטוח לאומי בירושלים בצירוף תלוש השכר או הפנסיה של חודש אפריל של אותה השנה.

 

השתתפות ברכישת טלפון נייד לרכב

נכים אשר דרגת נכותם הינה 100% ופגיעתם מוגדרת כפגיעת פרפלגיה (שיתוק פלג גוף תחתון) וקוודריפלגיה (נכות של ארבעת הגפיים והגב) והם מרותקים לכיסא גלגלים זכאים למענק חד פעמי עבור השתתפות ברכישת טלפון נייד לרכב – כ-50% מעלות המכשיר לא יותר מסכום של 1,298 ₪.

 

סיוע בדיור

לאלו המוגדרים על ידי המוסד לביטוח לאומי בעלי דרגת נכות 100% שמורה הזכות לסיוע בדיור. הסיוע בדיור שמעניק המוסד לביטוח לאומי הינו רחב ומשתנה על פי דרגות נכות שונות כמו גם שאר קריטריונים שיש לקחת בחשבון. בין היתר ניתן לבחור בסיוע דיור הכולל: הלוואות לדיור, מענק לרכישת דירה ראשונה, מענק החלפת דירה, פטור והנחות בעת רכישת דירה, הנחה בארנונה ועוד.

 

ציוד נלווה למשותקים

אלו בעלי 100% נכות זכאים אף למענק ראשוני וחד פעמי כמו גם מענקים שנתיים בעבור רכישת ציוד לבית ותיקון של ציוד קיים כמו גם למענקים בעבור ציוד הנדרש למול נכותם. בין היתר הציוד הנלווה כולל בתוכו מכשירים לחימום וקירור הבית, מקרר, מכונת כביסה, מייבש כביסה, תנור בישול, אינטרקום, מיטה חשמלית ועוד. בירור לזכאות יש לעשות מול סניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למגוריו של הנכה.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן