בחירת רכב נכים

בחירת רכב מותאם אישית בכלל ורכב לנכים בפרט מחייבת ומצדיקה בדיקה קפדנית לפני הקנייה וכתנאי הכרחי לה. נכות לא אמורה למנוע מנכים לנהוג ברכב אבל היא מחייבת התאמות אישיות לסוג הנכות, כדי לאפשר נהיגה בטוחה ובטיחותית. השוק מציע כיום מגוון אביזרים המאפשרים נהיגה של נכים ברכב ומקלים עליה.

 

 טיפים לבחירת רכב מתאים לנכים:

  1. קיומו של מסוע  (מעלון או מרימון) המאפשר הרמת הנכה מכיסא הגלגלים שעליו הוא יושב אל מושב הנהג ברכב. אף שלא כל נכה נזקק לאביזר חיוני זה, נכים קשים ודאי עשויים להיזקק לו.
  2. מעלון המאפשר הרמת כיסא הגלגלים אל הרכב ורצועות עיגון המאפשרות קשירתו.
  3. ידיות אחיזה מיוחדת ברכב המקלות על הנכה להיכנס אליו.
  4. על פי סוג הנכות: דוושת בלימה ותאוצה המופעלים ברגל שמאל, מערכת עזר להיגוי הכוללת מנגנוני יד משוכללים.
  5. חשוב להתייעץ עם מומחים לפני רכישת הרכב. חשוב שהרכב ללא אביזרים – קל וחומר עמם- יהיה גדול ומרווח מספיק; לפני הרכישה חשוב להגדיר ולאפיין את הצרכים ואת אופן השימוש הצפוי בו, נתיבי הנסיעה העיקריים ועוד.
  6. ניתן לסווג את האביזרים ואת מכלול הציוד הנדרש לנהיגת נכים ברכב על פי חשיבותם וחיוניותם לנהיגה. ברור כי כל מה שמקל על הנהיגה חשוב ומבורך אבל אם קיימת מגבלה תקציבית חשוב לרכוש תחילה את האביזרים אשר בלעדיהם לא תתאפשר כלל נהיגת הנכה ברכב.
  7. חשוב לבצע את כל ההתאמות הנדרשות ולהתקין ברכב את הציוד ואת האביזרים הנדרשים על מנת לאפשר נהיגה באופן שבו כל האביזרים החיוניים ברכב יהיו נגישים וזמינים לנכה בכל שלב בנסיעה.

 

מימוש חופש התנועה

נהיגה בכבישי ארצנו קשה לכל נהג ולנכים- קל וחומר. עצם הנכות לא אמורה למנוע מנכים לנהוג ברכב, במיוחד כאשר רבים מהם משתמשים בו כאמצעי תחבורה להגיע באמצעותו אל מקום עבודתם או לכל יעד ומטרה רצויים. מימוש חופש התנועה הוא אחת מחירויות היסוד של כל אדם. אין סיבה ואין הצדקה שהיא תימנע מנכים, אשר התאמות נדרשות אפשרויות לרכב שלהם עשויות לאפשר להם את מימושה באופן מיטבי.

לנכים בכלל ולנכים מאזור המרכז נגיש וזמין מוסך בתל אביב שהוא מרכז שירות שמספק את מכלול הטיפולים ברכב. שם ניתן גם להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים על אודות אפשרות התקנת חלק מהאביזרים הנדרשים, ולבצע את כל טיפולי התחזוקה ההכרחיים, לרבות תיקונים אחרי תאונות (חלילה).

ניתן ומומלץ להתעניין על אודות ציוד ואביזרים שונים העשויים להקל על נכים בחיים בכלל ובנהיגה ברכב בכלל בגוף המציע שירותי עזר לנכים ועשוי לספק להם מידע, ייעוץ ואביזרים חשובים  לרווחתם.

בשורה התחתונה: לבד מהשיקולים הרגילים המנחים אנשים בבחירת רכב, בחירת נכים ברכב המתאים להם מושפעת, בנוסף, משיקולים הנובעים מסוג הנכות שלהם ומהמגבלות הנובעות ממנה. אם שוקלים היטב ובקפידה את מכלול השיקולים שצריכים להישקל בכובד ראש ניתן בהחלט להשיג רכב שישרת את הנכים היטב.

אופציה נוספת של רכבים לנכים היא, קולנועית. רכז זה מותאם לנכים או בעלי מוגבלות פיזית, המאפשר לנוסע להתנייד בקלות ממקום למקום בתוך מתחמי העיר. היתרון הגדול של קלנועיות הוא כלכלי, רכב זול יחסית המונע באמצעות מצבר קטן, ללא צורך בדלק. הרכב הינו קל מאוד לשימוש ולא מצריך רישיון. באמצעות הקלנועית ניתן להיכנס לתוך מבנים כגון: קניונים או קופות חולים, סופרים, וכל מרכז מסחרי או ציבורי מובנה. ניתן כמובן גם לרכוש קלנועית יד 2 מה שמוריד משמעותית את העלויות.

מדובר על כלי רכב בטיחותי מאוד למרות גודלו הקטן, והביקוש בשנים האחרונות נמצא במגמת עליה עקב היתרונות הרבים שמנינו.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן