בחירת כסאות גלגלים

כיסא גלגלים הוא מעין כיסא אשר מסייע לאנשים אשר מתקשים ללכת בכוחות עצמם, או אפילו לשבת בכוחות עצמם, לשבת בצורה יציבה ואף להתנייד. כיסאות הגלגלים הם למעשה כיסאות אשר ארבעת רגליהם הוחלפו בגלגלים, והם מורכבים משתי מערכות: מערכת הישיבה ומערכת התנועה. אלו אשר עושים שימוש בכיסא גלגלים לרוב יהיו בעלי מוגבלויות תנועה שונות כמו: בעיות במערכת שיווי המשקל, בעיות ברגליים וגם בעיות גב. לעיתים המוגבלות יכולה להיות זמנית, כתוצאה ממחלה או מתאונה, ולעיתים המוגבלות היא קבועה. התאמת כיסא הגלגלים, ושתי המערכות מהן הוא מורכב אל האדם הזקוקו לו היא חשובה ביותר, במיוחד אם מדובר במקרים בהם האדם עושה שימוש בכיסא שעות רבות במהלך היממה. לעיתים, התאמה של כיסא גלגלים לאדם הזקוק לו מצריכה עירוב של מומחים בתחום, ולעיתים נדרשת השקעה של משאבים רבים על מנת להתאים את הכיסא כהלכה.

 

סוגים שונים של כסאות גלגלים

ישנם שני סוגים עיקריים של כיסאות גלגלים: ידניים וממונעים.

  • כיסאות גלגלים ידניים ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים באמצעות הדרך בה הם מונעים. ישנם כיסאות גלגלים אשר מונעים באופן עצמאי וכסאות גלגלים ידניים נדחפים. לכסאות אשר מונעים באופן עצמאי ישנם גלגלים אחוריים גדולים אשר מסייעים למשתמש להניע את הכיסא. על מנת לנוע קדימה ואחורה משתמש היושב על הכיסא בגלגלים האחוריים הגדולים, ומסובב אותם בהתאם. כסאות נדחפים לעומת זאת יכולים להיות בעלי מנגנון הנעה עצמי יחד עם אפשרות דחיפה, או בעלי מנגנון דחיפה בלבד, המכונים גם כסאות גריאטריים.
  • כסאות גלגלים ממונעים: כסאות אלו מונעים באמצעות מנגנון חשמלי, כאשר הכסא מצויד בשני מנועים, שכל אחד מחובר ישירות לאחד מן הגלגלים המונעים.

 

כיצד לבחור את כיסא הגלגלים המתאים ביותר?

אלו אשר עושים שימוש קבוע בכיסא גלגלים צריכים להקפיד על כיסא נוח ויציב לשימוש. אספנו בעבורכם מספר פרמטרים חשובים שיש לבחון לפני שבוחרים כיסא:

*   בראש ובראשונה יש לבחון את מידת המוגבלות והכוח הפיזי של המשתמש. משתמשים אשר חווים בעיות שאינן מאפשרות להם להניע את הכיסא באופן עצמאי זקוקים לכסאות נדחפים או ממונעים. נוסף על כך, יש לבחון את הכוח הפיזי של המשתמש, ולראות האם הוא מסוגל להניע את הכיסא באופן עצמאי.

*   בשלב השני חשוב לבחון כי מערכת הישיבה מתאימה גם היא למשתמש, וכי היא מספקת את התמיכה הדרושה למשתמשים אשר זקוקים גם לתמיכה אורטופדת בגב, וליציבות בישיבה.

*   הפרמטר השלישי החשוב בעת בחירה של כיסא גלגלים הוא הנוחות. מאחר והמשתמש מבלה מספר לא מועט של שעות ביום ישוב בכיסא, חשוב מאוד לוודא כי הוא מסוגל לשבת בנוחות בתוך הכיסא.

*   לבסוף, חשוב לדעת כי ישנם כסאות מיוחדים אשר מיועדים לנסיעה על החול, כיסאות לאתלטים ולעוסקים בספורט, כסאות לבעלי עודף משקל גדול ועוד.

שתף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם

כסא גלגלים חשמלי יד 2

כסא גלגלים חשמלי יד 2 כיום יותר ויותר אנשים עוברים ומתקדמים לכסא גלגלים חשמלי. תשמחו לשמוע כי ניתן למצוא מגוון כסאות גלגלים חשמליים במחיר יד

קרא עוד »

כסא גלגלים חשמלי

כסא גלגלים חשמלי   העולם כולן התקדם לכיוון חשמלי וטכנולוגיה. שהו בדיוק הזמן שלכם להתקדם! הנה כל מה שצריך לדעת על כסא גלגלים חשמלי. כסא

קרא עוד »

כסא גלגלים

כסא גלגלים כסא גלגלים הוא חלק משמעותי מחיי היום יום של אנשים רבים. איך ניתן לבחור את הכסא הנכון? הנה מאמר בדיוק עבורכם! כסא גלגלים

קרא עוד »

כסא גלגלים קל משקל

כסא גלגלים קל משקל מחפשים כסא גלגלים נוח שלא ישקול הרבה? כסא גלגלים קל הוא נוח ופרקטי, וגם לכם כדאי לעבור אליו עוד היום! מדוע

קרא עוד »

מעוניין במידע?
השאר פרטים וניצור עמך קשר

×
דילוג לתוכן